Поради, як цього уникнути бізнесу від Вікторії Домаревої, податкового експерта та co-founder "Бюро" На сьогодні в Україні великою проблемою для бізнесу є блокування податкових накладних та все що з ними пов'язано. Чому так виникає? Як уникнути блокування та що важливо знати, постараюсь доступно пояснити в статті.
Давайте для початку розберемося, що собою являє блокування реєстрації податкових накладних. За останні місяці - ця проблема масово охопила бізнес. Вона паралізує законну діяльність компаній та призводить до появи збитків у обох сторін — як продавця, так і покупця.
Сфери діяльності, в яких найчастіше блокують накладні: - перевезення вантажів, експедиторські послуги,
- будівництво,
- сільськогосподарське підприємництво,
- маркетинг та рекламна діяльність,
- технічне обслуговування автомобілів,
- оренда нерухомості,
- послуги зі зберігання товарно-матеріальних цінностей,
- ремонт та обслуговування обладнання.
При блокуванні накладних, податківці керуються різними факторами, проте дуже часто це може бути незначна помилка з боку підприємця, через яку податкова накладна відповідає критеріям ризиковості, і в мить виникає багато проблем, які потрібно вирішувати.
Після блокування, фактично податківці хочуть отримати доказ того, що ви сумлінний виробник/надавач послуг та сумлінний платник податків. Всі ваші докази потрібно надавати через пояснення, які робити важливо з максимальною швидкістю.
Що потрібно додавати до пояснень?
- Інформацію про ваше підприємство чи ФОПи: де знаходиться, якими видами діяльності займається.
- Показати/пояснити так звану "технологію виробництва". Податкові експерти мають розуміти, які чому саме у вас такі коди придбання і яким чином вони пов'язані з виробництвом.
- Інформація про ваші потужності. До цього списку входять: орендовані чи власні приміщення, обладнання. Вони мають впевнитись, що у вас є ресурс для того, що вести діяльність.
- Інформація про кількість працівників. Це важливий момент, бо інколи кількість працівників не збігається з масштабами компанії. Треба підтвердити об'єми- кількістю зайнятих працівників, або додати договори за якими інша організація виконує ту чи іншу роботу
- Інформація про основних покупців та продавців.
- Інформацію про залишки готової продукції та залишки сировини.
Дуже важливо надати всі сканкопіі необхідних документів, належним чином завірені і порядку, в якому ви їх описуєте у повідомленні, бо ненадання декількох копій також може бути причиною відмови в прийнятті Повідомлення.
Також з жовтня цього року під блокування підпадають так звані "нетипові" для підприємства товари або послуги, і вирішити проблему блокування можна тільки поданням Таблиці даних платника ПДВ, але й її прийняття дуже складний та непередбачуваний процес, серед причин неприйняття наводять такі:
-у ДПС є інформація про невідповідність даних, що вказані у Таблиці - видам економічної діяльності (КВЕД), кодам УКТ ЗЕД по товарам, що надходять, або ввезені на територію України. Таке неспівпадіння є доказом надання недостовірної інформації ;
-є рішення про відповідність критеріям ризиковості платника ПДВ. Проте не всіх, а лише за пунктами 1-5 Додатка 1 до Порядку №1165.
У цілому нині дані критерії зводяться до фіктивної підприємницької діяльності. Поза цим обмеженням залишилися критерії 6-8, серед яких несвоєчасне подання звітності.
Проте важливо зазначити, що навіть повного пакету інформації про підприємство чи компанію може бути недостатньо. І можливо при поданні податкових накладних ви допустили помилку, яку складно власноруч відслідкувати.
Розблокування стало ще більшим навантаження на бізнес і бухгалтерську службу, і хоча вправність та професійність бухгалтерів творить дива, і потроху процес просувається, ми дуже сподіваємось що можновлаці, що відповідають за ці процеси переглянуть свої рішення, або принаймні не будуть надалі ускладнювати процедуруна на яку бухгалтерська група витрачає багато часу та сил.
Моя позиція незмінна, знати про всі нюанси краще завчасно, щоб уникати помилок. Якщо у вас немає ресурсу та часу на це, звертайтесь до податкових експертів, які допоможуть вам зрозуміти причину, вирішити якнайшвидше та розблокувати накладні.