Найефективніші інструменти
фінансового контролю


Експертиза від Юлії Дирявко co-founder Бюро



Малий чи середній бізнес часто задається питанням: які існують найдієвіші інструменти фінансового контролю?

Якщо бізнес маленький, то бюджету та якісного контролю за фінансами може вистачити для успішного просування вперед. Проте коли компанія почне розростатися, цього стане вже замало. Керівники бізнесу не завжди встигають переорієнтуватися, тому допускають багато помилок. Для того, щоб цього не відбувалось потрібно використовувати лише найдієвіші інструменти фінансового контролю. Давайте розбиратись, які саме існують та чому вони дієві.

Перший інструмент - це виконання плану продажів мінімум на 80% з чіткими і конкретними цілями, адже якщо ви не поставите цілі, ви так і не дізнаєтесь, чи була ваша стратегія продажів успішною. Відповідно, вам необхідно заздалегідь визначити показники, яких ви будете досягати. План має бути виконаний мінімум на 80%, бо нижчі показники вказують на те, що ваша діяльність неефективна і треба міняти стратегію.

Другий інструмент - сума дебіторської заборгованості і яка з неї сума просрочена. Тобто ви можете робити круті продажі і виконувати план, але вам ніхто не платить гроші і у вас "дебіторка". Сюди також варто віднести завершену угоду з постачальником, тобто завершеною вона рахується, коли оплачена і гроші знаходяться на вашому рахунку.

Третій - скільки грошей на рахунку. Тут думаю все зрозуміло і детально пояснювати не варто.

Четвертий - сума кредиторської заборгованості, тобто скільки ваш бізнес винен зовні. Буває таке, що гроші є на рахунку і все продається, але у вашого бізнесу росте "кредиторка" і ви не встигаєте розраховуватись із постачальниками.

П'ятий інструмент - рентабельність чистого прибутку. Коефіцієнт рентабельності чистого прибутку показує частку чистого прибутку в обсязі продажів. Для розрахунку використовують підсумкові значення даних звіту.

Шостий - загальна вартість товару на складі та його оборот. До прикладу, компанія бачить на складах, що в неї заморожено 3 млн доларів і їхній оборот, наприклад 3 місяці, а норма 1 місяць. Це також важливий показник, який показує бізнесу що є товар, який не продається чи знаходиться на холді.

У своєму висновку скажу, що однією з найважливіших складових функціонування бізнесу є управління фінансами. Завдяки обґрунтованому плану та використання саме дієвих інструментів контролю, ви можете уникнути впливу неприбуткових періодів чи зменшити його. Недостатня увага може призвести до таких проблем, як прострочення платежів, нестача коштів і несвоєчасне стягнення заборгованостей.