Як наймати та розвивати людей, щоб бізнес зростав?


Чи часто ви як власник компанії втрачали час, коли наймали не "своїх" людей? Чи задумувались ви, скільки за такий невдалий найм, ви втрачали коштів? А чи знали ви, наскільки важливо крім найму, ще й розвиток власного персоналу? Юлія Дирявко co-founder компанії "Бюро" та ІТ-софта "Bimp" з досвідом понад 15 років у фінансах та управлінському обліку, розкаже в цій статті як наймати правильно та розвивати персонал, щоб ваш бізнес зростав.


"Правильний найм та розвиток персоналу - це основа для вашого бізнесу. В мене є таке правило - якщо ви і маєте ту "зірку", яка може ваш бізнес вивести на новий рівень, не дайте, щоб вона пішла до конкурентів", - коментує Юлія Дирявко.


Існує думка, що зараз багато спеціалістів та не так складно знайти того чи іншого менеджера. Якщо у вас амбітні плани і ви хочете будувати міжнародний та сильний бізнес, то перше правило - наймати сильні кадри. І зараз для рекрутерів ще більш складніше завдання, бо кандидатів багато і вибрати "свого" завдання з зірочкою.

Проте, як підбирати персонал є багато інформації, а от про те, як розвивати ні.


Важливим моментом є все ж таки визначити для себе, чи вам важливіше hard skills чи soft skills. Що вагоміше – психологічна або професійна зрілість? Часто топ-менеджери хочуть за короткі терміни побудувати команду та забувають на soft skills. І дуже часто це призводить до обрання не того кандидата. Щоб цього не трапилось будьте чесними з собою.

Якщо вам потрібні термінові показники – тоді, найімовірніше, на першому місці будуть hard-скіли, а якщо міцна команда – то soft будуть у пріоритеті. Тому на першому етапі ви маєте вибирати відразу.

Наступним кроком потрібно розвинути потенціал співробітника. Ви маєте передусім вивчити його як людину. Тоді ви знатимете їхні сильні сторони і що конкретно розвивати.

Використовувати можна такі методи:

  1. Спостерігайте за ним. Особливо його характер проявляється в кризових ситуаціях.

  2. Існують різні варіанти тестів, де можна зрозуміти, якби людина вчинила в тій чи іншій ситуації.

  3. Правильні запитання. Важливо вміти поставити провокаційне запитання, щоб вивести людину зі стану рівноваги.

Досліджуйте ваших співробітників. Приділяйте багато часу неформальній комунікації. Наприклад, вітайте з днем народження, які в них хоббі тощо. Бо для більшості керівників їхній персонал - це люди за допомогою, яких вони заробляють. А щоб створити сильну команду та розвивати персонал, ви маєте вивчити його, як людину. Також дізнайтесь, де слабкі сторони і де він може схибити. Спостерігайте, вивчайте та надихайте на власному прикладі і тоді успіх вашого бізнесу не за горами.