Чи часто ви як власник компанії втрачали час, коли наймали не "своїх" людей? Чи задумувались ви, скільки за такий невдалий найм, ви втрачали коштів? А чи знали ви, наскільки важливо крім найму, ще й розвиток власного персоналу?
Юлія Дирявко co-founder компанії "Бюро" та ІТ-софта "
Bimp" з досвідом понад 15 років у фінансах та управлінському обліку, розкаже в цій статті як наймати правильно та розвивати персонал, щоб ваш бізнес зростав.
"
Правильний найм та розвиток персоналу - це основа для вашого бізнесу. В мене є таке правило - якщо ви і маєте ту "зірку", яка може ваш бізнес вивести на новий рівень, не дайте, щоб вона пішла до конкурентів", - коментує Юлія Дирявко.
Існує думка, що зараз багато спеціалістів та не так складно знайти того чи іншого менеджера. Якщо у вас амбітні плани і ви хочете будувати міжнародний та сильний бізнес, то перше правило - наймати сильні кадри. І зараз для рекрутерів ще більш складніше завдання, бо кандидатів багато і вибрати "свого" завдання з зірочкою.
Проте, як підбирати персонал є багато інформації, а от про те, як розвивати ні.
Важливим моментом є все ж таки визначити для себе, чи вам важливіше hard skills чи soft skills. Що вагоміше – психологічна або професійна зрілість? Часто топ-менеджери хочуть за короткі терміни побудувати команду та забувають на soft skills. І дуже часто це призводить до обрання не того кандидата. Щоб цього не трапилось будьте чесними з собою.
Якщо вам потрібні термінові показники – тоді, найімовірніше, на першому місці будуть hard-скіли, а якщо міцна команда – то soft будуть у пріоритеті. Тому на першому етапі ви маєте вибирати відразу.
Наступним кроком потрібно розвинути потенціал співробітника. Ви маєте передусім вивчити його як людину. Тоді ви знатимете їхні сильні сторони і що конкретно розвивати.
Використовувати можна такі методи: - Спостерігайте за ним. Особливо його характер проявляється в кризових ситуаціях.
- Існують різні варіанти тестів, де можна зрозуміти, якби людина вчинила в тій чи іншій ситуації.
- Правильні запитання. Важливо вміти поставити провокаційне запитання, щоб вивести людину зі стану рівноваги.
Досліджуйте ваших співробітників. Приділяйте багато часу неформальній комунікації. Наприклад, вітайте з днем народження, які в них хоббі тощо. Бо для більшості керівників їхній персонал - це люди за допомогою, яких вони заробляють. А щоб створити сильну команду та розвивати персонал, ви маєте вивчити його, як людину. Також дізнайтесь, де слабкі сторони і де він може схибити. Спостерігайте, вивчайте та надихайте на власному прикладі і тоді успіх вашого бізнесу не за горами.