Відкриття бізнесу під час війни. Поради.

co-founder та фінансовий експерт компанії "Бюро" Юлія Дирявко

Війна змусила багатьох власників бізнесів змінити звичний темп. Не тільки релокацію, а й взагалі переорієнтуватись та змінити напрямки. Деякі підприємців або призупинили або вимушено закрили бізнес, особливо ця криза зачепила малий бізнес. На мою думку, все одно є шанси розвиватись та масштабуватись не дивлячись на війну. Тому хочу дати свої рекомендації, як відкрити бізнес під час війни і з чого краще починати.


Порада #1

Актуальність

На фоні війни багато бізнесів перестали ефективно працювати через те, що втратили свою актуальність. Велика кількість взагалі завершили своє існування. Моя цінна порада перед запуском бізнесу обов'язково проаналізуйте ринок, як він змінився та що зараз і в майбутньому буде на часі.


Порада #2

Знайдіть інвесторів

До війни пошук інвесторів був нелегким, а зараз так тим більш. Проте, є міжнародні інвестори, які все ще цікавляться відкриттям або купівлею бізнесів в Україні. Одна з причин це дешева ціна, а ми знаємо, що після війни ринок точно буде зростати і Україна стане топ-країною по залученню інвестицій та відкриттям бізнесів. Важлива рекомендація, те що інвесторів дуже цікавить конкретика і скільки буде коштувати бізнес через рік, бо вони заробляють на збільшенні вартості компанії. Ще один важливий момент - це комунікація. Не обов'язково погоджуватися з кожним рішенням або пропозицією інвестора, але зважати на те, чому він це запропонував, необхідно.


Порада #3


Розробіть бізнес-плана

Бізнес-план є інструментом аналізу, контролю й оцінки діяльності підприємства. Він дасть вам змогу аналізувати, контролювати й оцінювати успішність діяльності в процесі реалізації підприємницького проекту, виявляти відхилення від плану та своєчасно коригувати напрямки розвитку бізнесу. Він потрібний не тільки під час війни, а й в мирний період.


Порада #4

Розрахуйте період окупності

Спочатку давайте розберемось, що таке період окупності - кількість часу, який необхідний для покриття витрат на той чи інший проєкт або для повернення коштів, вкладених підприємством за рахунок коштів, які були одержані від діяльності. Порівнюючи два чи більше проєктів, перевагу надають проєктам з коротшим періодом окупності. Щодо формули періоду окупності, то вона є однією з найпопулярніших. Вона потрібна інвесторам для того, щоб знати, скільки часу, як правило, потрібно для окупності їх вкладень.


Порада #5

Знайдіть потенційних клієнтів

Простим і зрозумілим способом можна сказати, що потенційний клієнт - це та людина може стати покупцем або користувачем послуги, який у вас є у продажу. Задля того, щоб завоювати довіру людей, ваш бренд обов'язково повинен бути клієнтоорієнтованим, тобто максимально задовольняти потреби клієнтів і закривати їх "болі".


Задача номер один для всіх підприємців - це створювати робочі місця, щоб люди могли працювати й не отримувати допомогу від держави. Бізнес є джерелом для цих робочих місць. Здається, що відкрити щось під час війни неприбутково. Проте я точно впевнена, що це реально. До прикладу в областях, де немає бойових дій, можна реалізовувати багато проектів, бо велика міграція спричинила на деяких територіях збільшення людей. Дивіться довкола, добре подумайте, й тоді ідея для бізнесу виникне перед вами сама.