Побудова фінансового відділу на аутсорсі? Які переваги?

Поради від Юлії Дирявко фінансового експерта та co-founder компанії "Бюро"

Сьогодні бізнес задається питаннями, а чи дійсно вигідно фінанси передати на аутсорс? Чому побудова фінансового відділу на аутсорсі має набагато більші переваги, ніж тримати штат? Більш детально спробую пояснити, які існують плюси аутсорсингу та чому все більше компаній до нього приходять.

Ринок аутсорсингу прискорився в 2009 році, якраз після світової фінансової кризи. Тоді бізнес зіткнувся з гострим питанням про мінімізацію витрат та підвищення ефективності. Саме в той період на перші позиції вийшли компанії, які спеціалізувались на HR, IT та фінансах. Трохи статистики: 92% компаній з США користуються послугами аутсорсингу фінансових фахівців, а в Європі 86%. Якщо ми говоримо про Україну, то ці цифри в рази менші. Напевно через відсутність знань та розуміння, що собою являє аутсорсинг фінансів. Давайте розглянемо детальніше.

До плюсів можемо віднести:

  • відсутність потреби в організації робочого місця,

  • немає необхідності в придбанні ліцензійних програм,

  • обслуговування технічного забезпечення,

  • не потрібно оплачувати лікарняні,

  • безперебійне обслуговування 24/7,

  • оперативність,

  • пошук фінансового директора без перебільшення, але це - складно для звичайного HR.

Можна точно сказати, що власники бізнесу отримають оперативно точні фінансові показники в зручній для них формі. Це дійсно дозволить їм проаналізувати виробництво та отримати від нього більший прибуток.

А як щодо ризиків?

Я точно впевнена, що багато хто може сказати, що аутсорсинг - це досить небезпечно, бо може бути витік інформації. Тут моя найбільша порада - брати клієнтів з виключною репутацією та відповідними професійними сертифікатами. До того ж про ризики можна також говорити, якщо це ваш штатний співробітник. Принаймні якщо в компанії не стоїть налагоджена система DLP. У разі несподіванок, ваші дані будуть в надійному місці.

Маючи досвід понад 15 років у фінансах та аутсорсингу - будь-який проект при якісній організації витрат, точно стає успішним та починає масштабуватись.