Як допомагати співробітникам розвивати професійний рівень та мотивувати

В сучасному світі швидко розвиваються технології, відкриваються нові галузі та з'являються нові професії. Тому важливо, щоб співробітники не залишалися на місці та постійно підвищували свій професійний рівень. У цій статті ми розглянемо способи, які можуть допомогти бізнесам розвиватись та створювати навколо себе команду професіоналів.


Якщо в вашому бізнесі є співробітники, які повільно працюють, уникають завдань, перекладають відповідальність на інших, зривають дедлайни, а інколи все роблять одразу, – це не завжди пов'язано з лінню або відсутністю належної кваліфікації. Іноді це просто втрата мотивації. Це заважає не лише роботі самого співробітника, а й роботі всього колективу, або ж може призвести до ресурсних витрат компанії.

Вікторія Домарева, податковий експерт та co-founder компанії "Бюро" поділиться власними напрацюваннями та досвідом з приводу того, як допомагати співробітникам розвивати професійний рівень та мотивувати.


"У підвищенні професійного рівня співробітників важливо підтримувати постійне навчання і розвиток. Бізнес має створити сприятливі умови для навчання, забезпечити доступ до різноманітних ресурсів та підтримку з боку керівництва і колег. Важливо також підтримувати мотивацію співробітників, надавати їм можливість зростати в кар'єрному плані та залучати до цікавих проєктів, що сприяє збереженню їхньої зацікавленості та розвитку", - говорить Вікторія Домарева.


На шляху до лояльності та розвитку професійності команди існують різні види заохочень, головними з яких вважаються:

  • матеріальна мотивація,

  • нематеріальна мотивація.

Матеріальна мотивація співробітників передбачає грошову винагороду за досягнення поставлених цілей.

Сюди відносяться:

  • премії,

  • підвищення окладу,

  • бонуси,

  • різні види компенсацій,

  • надання соціального пакета,

  • знижки на власну продукцію чи послуги,

  • оплата курсів, спортзалу та ін.

Також до нематеріальної мотивації можна віднести багато іншого:

  • створення комфортних умов роботи, включаючи зручне робоче місце, гнучкий графік, необхідне обладнання та інструменти;

  • розширення повноважень;

  • надання оплачуваних відгулів, додаткових днів відпустки;

  • привітання зі святами та значущими датами;

  • заохочувальні відрядження тощо.

На основі цих тез можна зробити висновок, що співробітникам можна допомогти розвиватись, як за рахунок зарплати так і за рахунок нематеріальної мотивації. Адже збільшення професійної кваліфікації сприяє не тільки зростанню компетентності, але й забезпечує позитивний вплив на результативність бізнесу вцілому. Як висновок можна сказати, що професійний розвиток співробітників це один із стратегічних рішень, які має бізнес активно впроваджувати з самого початку утворення і протягом всього періоду існування.