Ні для кого не новина, що з початком повномасштабного вторгнення більшість бізнесів перевели своїх співробітників на дистанційку та вже понад рік працюють в такому режимі. Дехто переїхав за кордон та чекає закінчення війни, хтось боїться перебувати у великих містах. Тому роботодавцям доводиться повністю відмовлятись від офісів та переводити на віддалений формат свій штат. Якщо говорити про компанію "Бюро", то в нас практично 90% команди працює віддалено. Чи може така команда вирішувати бізнес-задачі ефективно? Своїм досвідом ділиться c-founder та податковий експерт компанії "Бюро" Вікторія Домарева.
Найбільший мінус у віддаленій роботі - це розробка механізмів та контроль виконаної роботи. Особливо у воєнний час, співробітники можуть скаржитись на відсутність електроенергії, інтернету, зв'язку та того, що вони не могли нормально працювати через довгі тривоги. Насправді це велика біда для роботодавців, бо важко вимагати від співробітника результатів виконаної роботи, коли на це є об'єктивні причини.
Цікаве дослідження провів сервіс JobList, де взяло участь 958 осіб із США. Мета дослідження була дізнатись, як перехід на віддалену роботу вплинув на офісний персонал. 83% респондентів зізналися, що так чи інакше обманювали керівників і своїх колег по роботі. При цьому рядові співробітники виявилися більш чесними за своїх керівників. У тому, що хоча б один раз довелося вдатися до брехні, зізналися 92% керівників, 90% менеджерів середньої ланки і 79% рядових співробітників.
Тому, зараз багато компаній встановлюють програм-трекери, які відслідковують активність співробітника. Чи дійсно це ефективно? Чи може це працювати?
Компанія "Бюро" вже понад 7 років на ринку та з початком війни також перейшла на віддалений формат. Серед переваг: компанія завжди намагається планувати задачі, максимально їх деталізуючи. Проєкти ведемо в таск-месенджерах, там плануємо терміни на виконання задач, також ведемо контроль всіх проектів.
На мій погляд, наша ефективність зросла, адже ми в команду завжди брали та беремо самоорганізованих людей та тих, які можуть повністю закривати задачі.Також у віддаленому форматі ми почали чіткіше планувати час: zoom-дзвінки, спільні статуси команди, зустрічі та бренйштормінги. Усе це в комплексі дозволяє оптимізувати робочий процес та працювати ефективно віддалено.
"Я переконана, що в першу чергу потрібно наймати своїх людей за спільними цінностями і тоді вам не доведеться їх контролювати та слідкувати за тим, як вони працюють. Важлива відповідальне ставлення до виконання роботи та любов до своєї справи. Особливо у сфері бухгалтерії, де одна помилка або неточність може коштувати дуже дорого",- говорить Вікторія Домарева.
Загалом, представники бухгалтерського напрямку вже давно опанували віддалену роботу та виконують свої задачі без прив'язки до офісу. Віддалена робота – це невід'ємна складова нашого сучасного життя. Її якість залежить від процесу управління та співробітників, їх внутрішньої мотивації. Важлива роль саме керівників, де вони мають вчасно реагувати та надавати зворотній зв'язок.