Як запустити стартап

Запуск власного стартапу - це захоплюючий, але складний процес, який потребує великої уваги та підготовки. Починається все з ідеї, але її потрібно детально вивчити та пропрацювати щоб зрозуміти, чи є вона потенційно успішною. Далі важливо знайти надійних партнерів, з якими можна розподілити обов'язки та побудувати ефективну команду. Наступним кроком буде пошук інвесторів, щоб залучити необхідні кошти для розвитку стартапу. Юлія Дирявко co-founder компанії "Бюро" та "Bimp", розказала виданню Liga.net про етапи створення стартапу та корисні поради для успішного запуску.

Стартап & інвесториВідносини з інвестором починаються на етапі, який має назву пітч-дек (pitch deck) — це презентація вашого проекту для інвесторів. Успішна презентація має бути правильно структурована.

Перед тим як створити та представити свій pitch deck інвесторам, можна використати бізнес-модель Остервальдера. По цій бізнес-моделі ви розпишите основні складові свого майбутнього стартапу, модель складається з 9 блоків: - споживчі сегменти,

  • ціннісні пропозиції,

  • канали збуту,

  • відносини з клієнтами,

  • потоки прибутків,

  • ключові ресурси,

  • ключові види діяльності,

  • ключові партнери,

  • структура витрат.

Далі коли вже починається ваша співпраця, то невід'ємним фактором є комунікація з інвестором.


Як зрозуміти, що твій стартап вже готовий "вийти та підкорювати світ?"На перших етапах, треба зрозуміти, що навіть при всіх можливих підготовках та прорахунках різних факапів неуникнути. Чесно вам скажу, що стартап ідеально запустити майже неможливо і це нормально. Проблеми будуть з'являтися постійно одна за одною і можна буде їх вирішувати роками, навіть не відкривши двері свого першого робочого дня. Тому, якщо ви маєте базу, то можете рухатись і запускатись. На другому етапі, зрозумійте та виокремте ті прогалини, які ви можете вирішити під час перших тижнів роботи стартапу, але не зволікайте і починайте працювати вже.Навіть, якщо ви все зробили ідеально та правильно, то це тільки ваші бачення та розуміння, а ринок все одно почне диктувати свої умови та вносити корективи, і це може бути вже в перші дні роботи вашого стартапу. Не витрачайте час на розробку ідеалу роками. Починайте зараз і в цьому польоті завдяки зворотному зв'язку клієнтів, ви прийдете до ідеалу набагато швидше.


Більш детальніше про розподіл та керування фінансами, команду на старті, скільки кому платити та коли можна зрозуміти, що ваш стартап-проект успішний, читайте в блозі тут.