ТОП-5 порад для бізнесу,
який працює в умовах війни




Поради податкового експерта Вікторії Домаревої

Економічна ситуація, яку зараз переживає наша країна не з легких. Передбачити, як буде розвиватись економіка складно. Проте якщо дотримуватись антикризових порад, можна легше пережити складні часи.


Порада 1

Дбайте про своїх працівників


Люди- це головний ресурс, який рухає ваш бізнес вперед. Організуйте комфортне перебування в офісі або якщо ваша команда працює віддалено, створюйте постійну комунікацію, щоб розуміти в кого які є проблеми чи болі.



Порада 2

Скорочення штату - це останній крок


Дійсно найбільші витрати для бізнесу - це зарплата співробітників. Скорочення зарплат в період війни неминучий крок, проте і роботи порівняно з довоєнним періодом все ж таки менше. Ви маєте пам'ятати, що війна рано чи пізно закінчиться і настане активна відбудова України. А для того, щоб запустити свої проєкти, вам треба буде надійна, перевірена та сильна команда. Інколи деякі бізнеси, переорієнтовують своїх працівників на новий профіль, який актуальний саме у воєнний час. Наприклад, у вас був талановитий організатор івент-подій, але у воєнні часи це не дуже актуально. Виявилось, що ваш менеджер має навички sales-спеціаліста і готовий себе спробувати там.


Порада 3

Розвивайте міжнародні ринки


Знаю точно, що до війни багато українських компаній планували розширювати свій бізнес в Європу чи США. Війна - це жахливе явище, але воно дало поштовх для виходу на нові ринки, масштабування, прояви креативності та незвичайних підходів. Іноземні компанії навпаки зараз хочуть допомагати Україні задля перемоги та підтримки економіки. Тим більш наші спеціалісти та бізнеси себе дуже добре зарекомендували і показують якісний рівень роботи.


Порада 4

Використовуйте зв'язки та об'єднуйтесь


Колаборації з партнерами надзвичайно вигідна річ у воєнний період. Адже вони не тільки допоможуть вам утримуватись на плаву, а й організують додаткові ПР-активності навколо вашого бізнесу, наприклад благодійні івенти, бізнес-сніданки, конференції.

Порада 5

Вчасно реагуйте на те, що відбувається


Якщо бізнес великий, то він не завжди проявляє гнучкість. Рішення

приймають довго та більшість співробітників чинять опір нововведенням. Говорячи про маленький та середній, там ситуація кардинально інша. Рішення приймають швидко і легко адаптуються до нових умов, бо всього-на всього іншого виходу для виживання не існує.

Я глибоко впевнена, що в будь-які темні часи варто знаходити хоча б не ріст, а стабільність, бо це і буде показник наскільки ваш бізнес успішний. Ті бізнеси, які протримаються під час війни після закінчення на них чекає масштабний стрибок у розвитку.